יום שלישי, 21 בינואר 2014

כל מה שצריך לדעת על ריבית משכנתא לפני שקונים דירה להשקעה

טרם ההחלטה על רכישת דירה לשם השקעה וטרם ההחלטה על גובה הלוואת המשכנתא חשוב לעשות עבודת הכנה מקדימה. עבודה זו צריכה לכלול נתונים על הדירה, הכרת מסלולי משכנתאות אטרקטיביים, ידיעת פרמטרים חשובים אשר ישפיעו על סכום ההחזר החודשי של המשכנתא, כמו למשל ריבית פריים ועוד. מאמר זה יעזור לקוראים להבין מהי ריבית פריים וכיצד היא משפיעה על סכום ההחזר החודשי של המשכנתא.

עולם הריביות- פרמטרים חשובים


רוב האנשים אינם מבינים את עולם הריביות ומוצאים את עצמם מתבלבלים בקלות אל מול הסוגים הרבים של הריביות הקשורים את העולם הפיננסי שלהם. כל גוף אשר מספק ללקוח הלוואה גובה ריבית אשר מהווה תשלום עבור שימוש בכסף של אחרים למטרה האישית של הלקוח. ריבית משכנתא מהווה את אחד הפרמטרים החשובים ביותר במסלול הלוואת המשכנתא אותו בוחרים. פרמטרים נוספים אשר צריכים להילקח בחשבון הם גובה הלוואת המשכנתא, שיטת ההחזר, סכום ביטוח משכנתא ועוד.

מהי ריבית משכנתא?


הלקוח ישלם ריבית זאת לאורך כל התקופה בה הוא התחייב להחזיר את סכום ההלוואה. השער של הריבית בדרך כלל יקבע כאחוזים מסוימים מהלוואת המשכנתא אשר נקראת גם 'קרן'. ניתן לבקש לשלם את ריבית המשכנתא בתשלום אחד בעת לקיחת המשכנתא או לאחר סיום תשלומי ההחזר החודשי. ניתן גם לסכם על שיטות אחרות של החזר הריבית (תשלומים לאורך תקופת ההחזר החודשי). חשוב לדעת כי השער של הריבית תמיד ישפיע על גובה ההחזר, דהיינו ריבית נמוכה תאפשר להלוות סכום גדול יותר וריבית גבוהה משמע הלוואת משכנתא של סכום קטנים. המטרה אם כן של כל הגופים המלווים ללקוח את המשכנתא היא שהם יבקשו סכום גדול.

ריבית פריים והשפעתה על לוקחי המשכנתאות


ריבית פריים הינה ריבית הבסיס לחישובים פנימיים של עסקאות הבנקים בינם לבין עצמם. קביעת אחוז ריבית הפריים מתבסס גם על הריבית שגובה בנק ישראל על הבנקים כאשר הם מעוניינים להלוות סכומי כסף ממנו, למעשה ניתן לומר כי מכאן מתחילים בהחלטה על אחוזי ריבית הפריים המינימאליים שניתן יהיה לדרוש מכל לקוח של הבנק, אך בזאת לא מסתיים העניין. ריבית פריים תשמש לכל החישובים של הריביות אותן ייקח הבנק על כל ההלוואות הלא צמודות למדד. כל אדם אשר לוקח משכנתא צריך לדעת כי הוא ישלם ריבית פריים בתוספת אחוזים מסכום ההלוואה או בפיחות. (מסלולים שונים, הסכמים שונים בין הבנקים לבין הלקוחות).

לסיכום, ניתן לומר כי ריבית המשכנתא אשר נלקחת מכל לקוח אשר מעוניין הלוואת משכנתא משתנה בהתאם לפרמטרים שונים של המשכנתא ומבנק לבנק. בהתאם, ההמלצה היא תמיד לבצע סקר שוק במספר בנקים ולהתייעץ עם יועץ משכנתאות טרם מקבלים הכרעה על הלוואת המשכנתא המתאימה ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה