יום רביעי, 11 בנובמבר 2009

איך לבחור פורקס ברוקר בשוק?

אז אתה רוצה להיכנס לשוק הפורקס... יש לך את האמביציה הזאת לסחור במטבעות ולעשות קצת רווח. ברור שאתה לא יכול פשוט לפרוץ לסניף הבנק שלך ולהתחיל לזרוק דולר, אירו וין מסביב לשעון. כדי להשתתף במשחק אתה צריך פורקס ברוקר.

לפני כניסת המחשב והאינטרנט לחיינו אנשים כמוני וכמוך עסקו לעתים נדירות במסחר במט"ח. לא היתה דרך לעקוב בזמן אמת אחר תנודות המטבע. עם הופעת האינטרנט באמצע שנות התשעים, המסחר בפורקס הפך קל ופשוט, וברוקרים רבים החלו להציע את שירותיהם אונליין. כיום יש עשרות ברוקרים בשוק הפורקס, והמסחר נעשה כמעט אך ורק דרך האינטרנט, באופן מקוון.

כפי שאפשר לצפות, אמינות היא שם המשחק כשבוחרים ברוקר בשוק הפורקס. כולנו יודעים שהאינטרנט רווי בנוכלים המבקשים לנצל פראיירים, לכן חשוב לחקור ביסודיות את הברוקר המיועד. שאלות רבות צריכות להישאל על ידי המשקיע לפני שהוא בוחר ברוקר ראוי - האם אתר האינטרנט של הברוקר נראה מקצועי, או שהוא עמוס קישורים מתים ושגיאות כתיב? כדאי לחפש את הברוקר בגוגל כדי ללמוד על המוניטין של אותו ברוקר ספציפי, והכי חשוב – נסה להימנע מברוקרים שמבטיחים דברים שנשמעים טובים מדי מכדי להיות אמיתיים. בשוק הפורקס יש סיכון ויש אדרנלין. מי שלא מוכן לקחת את הסיכון הזה, מקומו הוא לא בשוק הפורקס.
אלה שמקומו כנראה בשאר אופציות ההשקעה והחיסכון לטווחים בינוניים וארוכים כגון: מסחר במניות, קופות גמל, קרנות נאמנות וקרנות השתלמות המציגים אופציית חיסכון עם פחות סיכון משמעותית בהשוואה למסחר יומי במט"ח.

חפש ברוקר שבאמת רוצה לטפל בהשקעותיך, כזה שיקדיש לך את זמנו בכול עת. כשאתה משוטט באתר הפורקס, שאל את עצמך את השאלות הבאות: האם יש נציגי שירות לקוחות זמינים? האם יש מספר טלפון? אתר האינטרנט של הברוקר צריך לספק אינפורמציה זו בבירור. כמו כן, השתמש בהמלצות של חברים על מנת למצוא את הברוקר המתאים לך.

אחרי שכבר בחרת פורקס ברוקר, מתחיל תהליך פתיחת חשבון, כשרוב הברוקרים מאפשרים לך לעשות זאת באינטרנט. בתהליך זה יהיה עלייך לאמת את זהותך ואת תוקף חשבונות הבנק שלך. ישנם ברוקרים שגם יחייבו אותך להוריד תוכנת מסחר במט"ח ספציפית שלהם, בעוד שאחרים מאפשרים לך להשתמש בכל תוכנה שאתה מעדיף. סכום ההפקדה הראשונית המינימלית נע בין 100$ ל – 3000$.

בהצלחה!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה